بررسی میانگین مصرف برق کولر گازی (1401)

از آنجا که امروزه کولر گازی به یک وسیله سرمایشی محبوب و البته کارآمد مبدل گشته است ما در راهنمای خرید کولر گازی شما را با انواع کولر گازی های طراحی شده و همچنین به شاخصه هایی که در انتخاب هر شخص دخیل هستند، از طراحی شیک و کاربر پسند گرفته تا عملکرد سرد و گرم و قدرت خنک کننده گی بالا آشنا نمودیم. چرا که طبیعی است که برای هر کس یک شاخص، سرآمد دیگر اولویت ها باشد.

کولر های گازی در مقایسه با کولر آبی و پنکه ها که تنها عملکرد سرمایشی دارند، عملکرد سرمایشی و گرمایشی، هر دو را با هم داشته و به همین خاطر یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در تمام فصول می باشند که استفاده از آنها در تمام نقاط ایران مخصوصا شمال و جنوب کشور پر استفاده تر بوده و از آنجایی که این وسیله پر کاربرد بر روی دیوار قابل نصب است یک وسیله بسیار جمع و جور است که جای بسیار کمی را در خانه اشغال می کند. اما همواره نقاطی خالی از دید وجود دارند که ممکن است در برهه ای از زمان ذهن ما را به خود مشغول نمایند.

بنابراین ما در سایت تاسیسات فردوسی مقاله ای را تحت عنوان میزان مصرف کولر گازی بنا نهاده ایم تا به سوالات ریز و درشتی که ممکن است برای هر شخص ایجاد شوند، پاسخ دهیم. اگر می خواهید بدانید کولر گازی واقعاً با گاز کار می کند؟ یا اینکه میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ کولر گازی به صرفه تر است یا کولر آبی؟ و بسیاری از سوالات متعدد دیگر، پس با ما در مقاله زیر همراه باشید.

 

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

مصرف برق مصرفی کولر گازی چند وات است؟

یکی از سوالات پرتکرار که خریداران قبل از آنکه به خرید کولر گازی روی بیاورند به مراتب آن را در گوگل سرچ کرده اند، این است که میزان آمپر مصرفی این وسیله مدرن چقدر است و آیا واقعاً هزینه هنگفتی که در قبال خرید آن پرداخت می کنند، ارزشش را دارد.

به شما اطمینان می دهیم خواندن این مقاله در کنار پاسخ به این سوالات شما می تواند اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما بگذارد. در واقع کولر گازی از باب مصرف برق به دو مقوله T3 و T1 تقسیم می شوند.

نوع تی یک آن مختص استفاده در مناطقی است که از آب و هوای معتدل و نسبتاً خنک برخوردار هستند. در مقابل نوع تی سه آن ها مناسب مکان هایی طراحی شده اند که دارای آب و هوای گرم و خشک به اصطلاح حاره ای هستند. بنابراین نوع اینورتر به کار رفته در کولر گازی ارتباط مستقیمی با میزان مصرف برق آن دارد. بنابراین جهت درک بهتر مطلب، پیشنهاد ناومال به شما عزیزان این است که با انواع اینورتر آشنا شوید.

 

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

انواع اینورتر کولر گازی

کولر های گازی که برای مناطق معتدل ساخته شده اند مجهز به اینورتر روتاری هستند. بدین معنی که در آن ها از سیستم اینورتر وی و نوع دی سی آن ها بهره گرفته شده است. کولر گازی های مجهز به این نوع اینورتر ها در مقایسه با مدل های دارای موتور معمولی اگر چه از لحاظ قیمت هزینه بردار تر هستند اما از باب مصرف برق فوق العاده کم مصرف بوده و به نوعی مقرون به صرفه تر هستند.

نوع اینورتر به کار رفته در کولر گازی های نوع T3 از نوع پیستونی یا همان موتور سنگین بوده و مصرفی حدوداً دو برابر بیشتر از کمپرسور های روتاری دارند.

ظرفیت کولر گازی چه ربطی به میزان برق دارد؟

خالی از لطف نیست که بدانید هر چه ظرفیت کولر گازی بالاتر رود به همان میزان نیز مصرف انرژی در آن افزایش می یابد. مطابق تحقیقات انجام شده و بر حسب اندازه گیری هایی که به عمل آمده است تخمین زده شده است که توان کولر های آبی 500 وات و نوع گازی آن ها توانی برابر 2000 وات دارند بدین معنی که میزان برق مصرفی کولرهای گازی چیزی حدود 5 برابر بیشتر از کولر های آبی است.

اما عده ای به این نکته توجه نمی کنند که از آنجا که کولر های گازی از قدرت خنک کنندگی بالایی برخوردار هستند در زمان کمی می تواند دمای محیط را به حد ایده آل در بیاورند. در نتیجه با خاموش کردن آن در زمان اوج مصرف که حدود ساعت 14 الی 15 تخمین زده شده است می توان تا حد زیادی مصرف برق را پایین آورد.

همچنین بهتر است که استفاده کنندگان کولر گازی دستگاه خود را روی دمای 24 الی 26 درجه سانتی گراد تنظیم نمایند تا با این کار مبلغ قبض برق خود را تا حدودی کاهش دهند. شاید بگویید چگونه؟ تنظیم دما بر روی این مقدار مشخص باعث می شود تا به محض رساندن دمای اتاق به درجه تنظیمی، کمپرسور کولر خود به خود و به صورت اتومات خاموش شده و تنها فن دستگاه کار کند.

 

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

برچسب انرژی کولرهای گازی چه ربطی به میزان برق مصرفی آنها دارد؟

یکی دیگر از نکاتی که به وسیله آن می توان از میزان مصرف انرژی دستگاه خنک کننده خود مطلع شد، توجه به برچسب انرژی آن است. توصیه ناومال به شما این است که حدالامکان دست روی کولر گازی هایی بگذارید که دارای برچسب انرژی سطح A الی B باشند.

چرا که این دستگاه ها مصرف برق کمتری داشته و در عوض بازده بالاتری از خود نشان می دهند. همچنین نباید این نکته را فراموش کرد که انتخاب کولر گازی باید متناسب با شرایط آب و هوای منطقه باشد. در صورتی که این مورد را پشت گوش بیندازید و از مدل های طراحی شده برای مناطق معتدل برای نواحی گرمسیر استفاده کنید نه تنها باعث می شوید اعداد قبض برقتان سر به فلک بکشند بلکه خنک کنندگی و عمر مفید کولر را نیز کاهش می دهید.

سازمان بهره وری انرژی کشور به مصرف کنندگان پیشنهاد نموده است تا در جهت مدیریت مصرف و هزینه های پرداختی خود از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کنند که با شرایط جغرافیایی آنان تناسب داشته باشد.

میزان آمپر مصرفی کولر گازی های اینورتر V چقدر است؟

برای عده ای هم سوال پیش آمده و خواهان دانستن میزان آمپر مصرفی کولر گازی هایی هستند که دارای اینورتر نوع وی می باشند. نکته ظریفی که در رابطه با ظرفیت کولر های گازی وجود دارد این است که ظرفیت آن ها ارتباط مستقیمی با میزان مصرف آن ها دارد. بدین معنی که کولر گازی های 12 هزار دارای 5 آمپر، نوع 18 هزار آن ها 7 آمپر، کولر گازی 24 هزار 8 آمپر و در نهایت کولر گازی 30 هزار 10 آمپر مصرف می نماید.

در حالی که کولر گازی های مجهز به اینورتر DC با مصرف چیزی حدود 2 آمپر کمتر از مدل های قبلی، عنوان کم مصرف ترین را به خود اختصاص داده اند. وات و آمپر مصرفی کولر گازی ها به طور معمول یا در کاتالوگ ‌ها و یا بر روی لیبل مشخصات دستگاه کناره‌ی پنل درج شده است و می تواند تا حد زیادی در انتخاب سطح انرژی مصرفی کولر های گازی به کمک شما بیاید.

البته این سطح انرژی به شما عددی برای محاسبه دقیق میزان برق نخواهد داد و بیانگر بازدهی و راندمان کولر گازی است. جهت آگاهی از میزان برق مصرفی می توانید تعرفه درج شده در صورت حسابتان که به صورت ماهانه توسط اداره برق ارسال می شود، را رؤیت نمایید.

کولر گازی جنرال مکس دیجیتال GM-S30000 R410a

آیا مصرف برق کولر گازی در حالت سرمایش و گرمایش متفاوت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. سیستم در حالت سرمایش به میزان 1 آمپر بیشتر برق مصرف می نماید. به همین دلیل است که در فصول سرد شاهد بالا رفتن هزینه پرداختی قبض برق خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *